دستورالعمل مرکز اطلاعات گردشگران ابلاغ شد
معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی از ابلاغ دستورالعمل نظارت بر تاسیس و فعالیت مراکز اطلاعات گردشگران به ادارات کل استانی خبر داد.
ایسنا: روابطعمومی معاونت گردشگری، ولی تیموری گفت: دستورالعمل نظارت بر تاسیس و فعالیت مراکز اطلاعات گردشگران در داخل کشور با استناد به ماده ۳ آئیننامه اجرایی قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب ۱۳۷۳/۴/۱۵ و اصلاحات بعدی دستورالعمل نظارت بر تأسیس و فعالیت مراکز اطلاعات گردشگران در دفتر توسعه گردشگری داخلی تدوین و به ادارات کل استانی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کشور ابلاغ شد.
وی اظهار کرد: مراکز اطلاعات گردشگران یکی از اجزاء و مؤلفههای مؤثر در تأمین اطلاعات مورد نیاز گردشگران است. مطالعه مراکز اطلاعات گردشگران در مقاصد گردشگری نشانگر آن است که هر مقصد با توجه به گستردگی جاذبهها، خدمات و حجم مراجعه مخاطبان معمولا تعداد مشخصی از این قبیل مراکز را در خود جای داده است. اندازه این مراکز بسته به نوع و حجم فعالیتهایشان از یک باجه کوچک و ساده تا ساختمانهای چندین طبقه، متغیر است. در کنار اطلاعرسانی، خدمات و فعالیتهای دیگری نیز در راستای پاسخگویی به نیازهای گردشگران در زمینه انتخاب محل اقامت، تهیه بلیت، ویزا، تبدیل ارز خارجی و… در این مراکز صورت میپذیرد.
تیموری گفت: نمونههایی از این مراکز در خارج از مقصد و در بازارهای هدف گردشگری ایجاد میشوند تا ضمن اطلاعرسانی و تسهیل سفر گروههای گردشگران به سوی مقصد مورد نظر، فعالیتهای تبلیغاتی و بازاریابی بخشهای دولتی و خصوصی مقصد در آن بازار را ساماندهی کنند. با توجه به نقش و اهمیت این مراکز، صنعت گردشگری ایران نیز برای پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی گردشگران علاقهمند و نیز معرفی جاذبهها و امکانات گردشگری کشور در سطوح داخلی و بینالمللی به استقرار تعداد معینی از این مراکز نیاز دارد.
وی یادآور شد: مراکز اطلاعات گردشگران نقش مهمی در تأمین نیازها و آگاهیبخشی به گردشگران و معرفی جاذبهها و امکانات مقصد گردشگری داشته و هر مقصد گردشگری متناسب با گستردگی جاذبهها، خدمات و حجم مراجعه مخاطبان، نیازمند اینگونه مراکز هستند و همچنین اطلاعات مخاطبشناسی بسیار مفیدی را درباره گردشگران در اختیار برنامهریزان و سیاستگذاران گردشگری مقاصد قرار میدهند.
معاون گردشگری گفت: مرکز اطلاعات گردشگران به ترتیب اولویت و اهمیت در مبادی ورودی بینالمللی کشور، مراکز استانها، شهرها، در محلهای پررفت و آمد گردشگران، در محل سایتها و جاذبههای مهم گردشگری کشور تأسیس شده فعالیت میکنند.
او همچنین بیان کرد: در طول فرآیند تدوین این دستورالعمل، تلاش شده تا از نتایج مطالعات تطبیقی و میدانی صورت گرفته پیرامون مراکز اطلاعات گردشگران کشورهای فرانسه، انگلستان، ژاپن، مالزی و کرهجنوبی به نحو شایسته و بومیسازیشده استفاده شود.
تیموری یادآور شده که این دستورالعمل مشتمل بر ۱۶ ماده و ۱۳ تبصره از تاریخ ابلاغ توسط مقام عالی وزارت برای تمام ذینفعان لازمالاجرا خواهد بود.
The post دستورالعمل مرکز اطلاعات گردشگران ابلاغ شد appeared first on توریسم آنلاین.
خرید زمین در گیلان
نظرات
ارسال یک نظر